Sevilla - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Judith - WaarBenJij.nu Sevilla - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Judith - WaarBenJij.nu

Sevilla

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Judith

20 Augustus 2006 | Spanje, Málaga

Hola todos!

Gister zijn we met een grote groep van de uni naar Sevilla geweest. Het was een enorme tijd in de bus zitten en naar verhouding erg weinig tijd daar, maar het was toch zeker de moeite waard. Ze hebben daar echt zo´n mooie tuinen en gebouwen! en de 1 na grootste kathedraal van de wereld...erg indrukwekkend.
Ook de Moorse indrukken die daar nog ontzettend duidelijk aanwezig zijn zijn echt gaaf om te zien, zelfs in de kerk zit die stijl helemaal verweven.
Daarnaast hebben ze de kleine straatjes, die ik vorig jaar ook al in Granada had gezien hier ook, blijkbaar is dat ook typisch Moors. Geeft een hele warme en gezellige sfeer zo om in rond te lopen.

Daarnaast gaat het leven hier in Málaga heerlijk verder. Het Spaans spreken gaat helaas nog steeds niet al te vlot, maar er komen wel meer en meer woorden in me op en de werkwoordvervoeging gaat ook steeds beter en toch ook wel sneller.

We hebben afgelopen week 1 keer regen gehad, blijkbaar regent het hier gemiddeld 2 keer in augustus, dus nog een keer te gaan. Na de regenbui was heel de lucht ontzettend blauw en stonken de straat eindelijk wat minder naar alcohol en uitwerpselen.
Vandaag is de laatste dag van de Feria, en daarna zou de rust hier weer moeten wederkeren, althans, van maandag tot woensdag. En zijn de winkels eindelijk weer geopend, dus dan kan ik wat makkelijker boodschappen doen. Ik zit nu met het probleem dat ik tot 2 uur les heb en tot 1 uur de winkels geopend zijn... Dus we moeten ver van ons apartement af de inkopen doen, en dan kun je echt alleen de basisdingen halen. Ik heb er een week over gedaan om postzegels te vinden!

Ik heb nu inmiddels ook genoeg foto´s verzameld om het mogelijk te maken om wat vrienden te laten zien...De staan dus bij de foto´s..het is weer een collage.
van links naar rechts (en dan daarna de rij eronder): etentje met een aantal klasgenoten en vrienden daarvan, dan gister in Sevilla, onder mijn huisgenoten Mathias (Matze) en Kathia, Ik samen met Oli(ver), Ailin met iemand waarvan me de naam ontschoten is en helemaal rechts mijn klaslokaal met sommige van mijn klasgenootjes...

Nou, ik ga weer stoppen, want we gaan zo naar zee,

Heel veel liefs, Judith

  • 23 Augustus 2006 - 21:59

    Jeffrey:

    Hoi hoi, ik ben 2day aangekomen in malaga met ng een studiegenootje van me, en we zijn op zoek naar een kamer. heb je nog ideee/tips? gr jeffrey

  • 24 Augustus 2006 - 06:59

    Judith:

    Hoi Jeffrey,
    ik heb geen email adres van je, dus weet niet hoe ik je moet bereiken. Ik heb zelf mijn kamer geregeld samen met mijn taalcursus hier. Ik weet wel dat er in de stad verschillende briefjes hangen met kamers te huur, maar ik weet niet in hoeverre je die ook voor een korte tijd kunt huren. Verder ben ik er niet heel erg mee bezig geweest, omdat ik alles al geregeld had via een bureau...zoals de meeste mensen hier doen, omdat ze voor een erg korte tijd komen. Ehm, misschien heeft je ´school´ adressen voor verblijfplaatsen, dat was hier ook het geval, ik hoop het voor je!
    Ik vrees dat ik je hier niet echt in kan helpen, maar wens je succes!
    Groetjes, Judith

  • 24 Augustus 2006 - 19:51

    Willem & Claudia:

    Haai,
    sjongejonge, maar 1x regen gehad... flinke tegenstelling tot hier: ongeveer 1x zon gehad de laatste 2,5 week.
    gelukking hebben wij ook bijna vakantie, wij gaan zondag richting Noord-Italië.

    groetjes, en tot binnenkort!!

  • 25 Augustus 2006 - 12:21

    Rik:

    Hey Judith,

    Mooi om te horen dat je het nog steeds naar je zin hebt. Hier is de Intro inmiddels alweer half voorbij. We hebben een leuke groep nieuwe eerstejaars en het is erg gezellig met uitgaan. Gisteren was het Beestfeest, dat was natuurlijk weer geweldig, maar het broodje bapao-moment is toch niet hetzelfde zonder jou en Timo. Tot snel!

    Rik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Fietstocht langs de Donau van Wenen naar de Zwarte Zee. (dus Oostenrijk, Slowakije, Hongarije, Servie, Roemenie en Bulgarij)

Actief sinds 16 Juli 2006
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 9035

Voorgaande reizen:

09 Juli 2008 - 22 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: